Acil Çağrı Merkezinin aranmasını gerektiren vakalar çoklukla gerginlik, panik ve strese sebeb olan durumlardır. Yine de Çağrı Merkezi'yle görüşmeniz sırasında sakin kalmanız, durumla ilgili bilgileri net ve anlaşılır şekilde vermeniz önemlidir. Görüşmeden önce önemli konulara odaklanın: Vakanın gerçekleştiği yer, vakanın türü, yaralı ya da acil müdaheleye muhtaç kaç kişi olduğu... Görüşme esnasında Çağrı Alıcı'nın size sorduğu soruları dikkatle dinlemeye özen gösterin.
 
        112 Acil Çağrı Merkezi aramanızda şu adımları takip edin:
 
  1. Acil Durum için 112 numarasını sabit telefondan veya cep telefonundan arayın.
  2. 112 Çağrı Alıcı çalışanı tarafından çağrınızın karşılanmasını bekleyin. Bu sırada telefonu kapatmayın. Her aradığınızda çağrı bekleme sırasının sonundan başlarsınız.
  3. Çağrı Alıcının sizden istediği bilgileri kısa, öz ve anlaşılır şekilde vermeye çalışın. Çağrı Merkezi çalışanları Acil Durum hakkında hızlı şekilde kısa ve özbilgi alma konusunda eğitilmişlerdir. Sizi yönlendirmelerine izin verin.
  4. İlk olarak Acil Durumun yaşandığı konumu aktarın. Vakanın yaşandığı konumdan aramıyorsanız bunu mutlaka belirtin. 112 Çağrı Merkezi çağrı yapan telefonun konumunu alan teknolojileri kullanmaktadır. Yine de konum bilgisinin paylaşılması faydalıdır.
  5. Vakanın türü ve niteliğini (yangın, trafik kazası, kavga, soygun vs) aktarın.
  6. Yaralı veya tehlike altında kişiler olup olmadığını ve kaç kişi olduklarını aktarın.
  7. Son olarak vakayla ilgili önemli olabilecek diğer bilgileri aktarın ve Çağrı Alıcı'nın sorularını yanıtlayın. Bilgileri kısa ve öz tutmanız Çağrı Alıcı'nın işini hızlı ve etkili bir şekilde yapmasını sağlar.
  8. Çağrı Alıcı temel bilgileri hızlıca aldıktan sonra sizi Çağrı Yönlendirici'ye aktarır. Çağrı Yönlendiriciler vaka için ilgili ekipleri sahada yönlendirecek çalışanlardır. Çağrı Alıcının topladığı bilgileri görür ve daha görüşmeniz sürerken ekipleri yönlendirmeye başlarlar. Sizden vakayla ilgili çeşitli bilgiler isteyebilirler.
  9. Lütfen, Çağrı Merkezi çalışanlarınca telefonu kapatabileceğiniz söylenmeden çağrıyı sonlandırmayın.
  10. Çağrıyı yaptığınız telefonu meşgul tutmamaya çalışın. Vakayla ilgili başka bilgilerin de gerektiği anlaşılırsa çağrı merkezi çalışanlarınca veya vakaya müdahele edecek ekiplerce aranabilirsiniz.
  11. Durumun kötüleşmesi veya acil durumla ilgili yeni gelişmelerin olması halinde tekrar Acil Çağrı Merkezi'ni arayın.